fredag 9 september 2011

Massagetips!

Om man som jag inte ha någon i närheten som erbjuder sig att massera ens spända muskler kan man ta hjälp av olika redskap. Ikväll plågade jag mina ben med en lite boll som gav mig en massage i äkta Peppe-anda. Det är väldigt smidigt och har man inte en massage-bloll går det lika bra att ta en tennisboll eller liknande. Placera bollen mellan golvet och den muskel du önskar massera och rulla ut muskeln. Hittar du en punkt som är extra spänd så kan du stanna upp ett tag och låta bollen arbeta lite extra just där. Nog för att inget slår en riktig massage men det är ett bra substitut när musklerna skriker efter en lång dag och man inte har något sällskap.
ser kanske inte mycket ut för världen men oj vad dessa små
färgglade saker kan plåga en ömmande kropp!

Jag avslutade med att smörja in med lite liniment så nu bränner det härligt och jag hoppas att mina ben mår bättre i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar