torsdag 8 december 2011

kvälls filosofi

Har verkligen helt fel dygnsrytm för tillfället. I morgon börjar jag jobba kl 07.00 och här ligger jag i sängen utan att kunna sova.

Trivs bäst med en liten lagom sovmorgon till si så där 8-9 för att sedan vakna under en härlig promenad och efter frukosten sätta igång med dagens sysslor som gärna får vara lite kreativa och helst inte monotont försäljnings snack. Jag vet att vi måste jobba, tjäna pengar och betala skatt(något som gubben på AF tydligt påpekade var våran viktigaste uppgift här på jorden...) men om jag ska vara ärlig så har jag ingen lust. Jag vill inte att allt ska kretsa kring pengar, jag vet naturligtvis att det är oundvikligt i dagens samhälle. När jag tjänar mina pengar och betalar min skatt vill jag att det kommer från att jag gör något jag gillar och som ger mig mer än + på kontot...

   jag önskar att jag inte behövde bry mig om pengarna så att jag fick mer tid!

 ja u vet ni det, hade bara tänk skriva att jag har svårt att somna och helst inte går upp kl 05.30 men men nu blev det lite annat istället. Hoppas ni får sova gott och får en härlig start på helgen! Japp helgen börjar på fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar