söndag 16 oktober 2011

sluta planera?

Ibland blir dagarna inte som man tänkt sig. Hade stora förväntningar på denna helgen men än har det inte blivit som jag önskat. I tron om att jag skulle möta upp min kära vän för lunch började jag min promenad söderut. När smsen uteblev tröttnade jag och tog saken i egna händer och frågade när vi skulle ses...svaret blev kl.7. Ingen lunch med andra ord. Ni som känner mig vet hur jag känner när planer ändras i sista stund... så med ett humör som inte längre var på topp letade jag efter någonstans att sitta. Hittade ett kafé  och slog mig ner med kaffe och en bok. Efter en timme eller så kändes det bättre och jag har nu tagit mig hem vilat lite och ska snart bege mig ut igen för en middag som jag hoppas ska få mig på ännu bättre humör. Ibland undrar jag om det bästa för min del vore att sluta planera...vet dock inte hur det skulle gå till då min hjärna konstant är i planeringsfasen vare sig jag vill det eller inte! Aja nu ska jag snöra på mig skorna och ta en promenad i det blåsiga höstvädret ner till 72nd street för att fylla på med lite energi!  Hoppas ni har en härlig helg med era nära och kära!

1 kommentar:

  1. Hej jag heter Madde, ska vi bilda klubb? är exakt likadan. KRAAAAM

    SvaraRadera