söndag 8 januari 2012

Från 2011 Till 2012

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Gick på Penicillin Åkte till NY helt själv. Delade en studio med två andra plus en hund och kackerlackor. Levde med ett annat språk och fick känna att jag behärskar engelska ganska bra! 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.
Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov nej.
Vilka länder besökte du?
Sverige, Grekland och USA
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Inspiration och ork.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
3November när jag satte mig och körde till Norrköping för att överraska Isak som inte vist att jag var hemma från NY. 
Vad var din största framgång 2011?
Att jag vågade åka och leva i ett annat land helt på egen hand. 
Största misstaget?
Vill inte fokusera på misstag..det blir ingen gladare av.
Vad spenderade du mest pengar på?
Tiden i NY med allt vad det innebär...dans, boende, äventyr, mat...
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att komma hem efter tre månader och träffa alla jag saknade.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Följde med en kompis på konsert i Central Park med Sara Bareilles så hennes musik kommer absolut påminna om det gångna året.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga...beror nog på när. Har haft toppar och dalar..som alla andra år
Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av det jag har i mitt liv...
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för framtiden...det löser sig!
Blev du kär i år?
Nja...möjligtvis ännu kärare om det nu räknas.
Favoritprogram på TV?
Tittar inte så mycket på tv...
Bästa boken du läste i år?
Läste några böcker i Grekland som var roliga men jag minns inte vad de hette. 
Största musikaliska upptäckten?
Sara Bareilles! 
Något du önskade dig och fick?
Under granen låg det flera saker som fanns med på önskelisan. Men om man ska bortse från materiella ting så blev min vistelse i USA väldigt bra! 
Något du önskade dig och inte fick?
Mer tid =)
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Vi flyttade dagen innan så jag var hemma hos mina föräldrar. fick frukost på sängen...vet inte vad mer jar gjorde..stod säkert iförd förkläde och huckle och sålde bröd som alla andra dagar.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det säkert..mer tid med vänner och kärleken tex. men det får vi hoppas att 2012 kan bidra med!
Vad fick dig att må bra?
Promenader till hästarna, tid för mig själv, dans, mysiga stunder.mm.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Är inte så insatt i kändis världen. Däremot var Sutton Foster grym i Anything Goes. 
Vem saknade du?
Min pojkvän <3
De bästa nya människorna du träffade?
Emily T är helt klart den som jag är mest glad att jag fick träffa. Vem kunde anat att jag efter tre månader skulle ha en så bra vän i Canada! Sen kommer jag alltid att minnas alla som gjorde min tid i NY så bra!
Mest stolt över?
Att jag sparade ihop pengar och åkte iväg för att dansa i tre månader. Att jag har börjat acceptera mig själv och det mycket tack vare I.
Högsta önskan just nu?
Att 2012 ska få bli ett inspirerande och kreativt år där jag gör det jag brinner för och får en mer givande fritid som inte slösas bort på att vara orkeslös. Mer tid med nära och kära! 

Ja som synes i svaren så är det helt klart mina tre dansande månader som har genomsyrat det gångna året. Det var faktiskt skönt att tänka tillbaka och gå igenom året, ett skönt avslut och en härlig början. Nu är jag redo för ett nytt år med nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar